דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה כדאי לי ללמוד - סקירה אינפורמטיבית של התחום בישראל 

מאת    [ 30/05/2012 ]

מילים במאמר: 361   [ נצפה 1871 פעמים ]

בשנים האחרונות, ההחלטה לגבי מקצוע הלימוד באוניברסיטה הפכה קשה יותר משהייתה בעבר. בעידן המידי והתחרותי שבו אנו חיים קשה לנו להתחייב בשנות העשרים המוקדמות שלנו למקצוע שבו נעסוק כל חיינו ושבו נפתח קריירה ארוכת שנים. זו הסיבה שצעירים רבים מתלבטים ארוכות באיזה תחום לימודי כדאי להם לבחור ורבים משהים את ההחלטה ומתחילים ללמוד בשנות השלושים המוקדמות לחייהם לאחר שצברו ניסיון בתחומי עיסוק שונים.

אז אילו לימודים מתאימים לי?                                   
תחומי הלימודים שמוצעים כיום במוסדות הלימוד- הן אוניברסיטאות והן מכללות הם רבים ומגוונים. בבואכם להחליט איזה תחום לימודי מתאים לכם כדאי להכיר את הפקולטות השונות ואת החוגים השונים. אפשר להתחיל בשיטת השלילה ולנפות תחילה את תחומי הלימוד שמראש אתם בטוחים שאינם רלוונטיים עבורכם.

איך מתמקדים?

לאחר שגיבשתם רשימה של חוגים שיכולים להיות תחומי לימוד פוטנציאליים עבורכם, ייתכן שתמצאו שהרשימה שברשותכם היא כללית למדי- למשל מדעי החברה. כדי להתמקד ולהחליט באיזה חוג ללמוד ייתכן שתרצו לפנות ליועץ. מכללות ואוניברסיטאות מציעות שירות יעוץ לימודי שבו תוכלו לקבל הכוונה לגבי תחומי הלימוד שיכולים להתאים לכם.

ידע זה כוח

הקלישאה "ידע זה כוח" נכונה במקרים רבים וגם במקרה הזה. בנוסף, כדאי לנסות ולהשיג כמה שיותר מידע על אודות תחומי הלימוד האפשריים עבורכם. האינטרנט למשל, הוא כלי מצוין לאיסוף מידע. אתרים שונים מגבשים רשימות של מוסדות לימוד- מכללות ואוניברסיטאות שבהם נלמד תחום הלימוד המבוקש. באינטרנט תוכלו למצוא עצות, קישורים לאתרים רלוונטיים בארץ ובחו"ל ותגובות של בוגרי המוסדות. באתרים של החוגים השונים ניתן לראות את הסילבוס ואת סגל המרצים ולעמוד על תנאי הקבלה ודרישות הלימודים.

טוב מראה עיניים

אל תסתפקו באינטרנט כמקור מידע. אם יש מוסד אקדמי שאתם שוקלים ללמוד בו, כדאי לבקר במקום. מכללות ואוניברסיטאות מציעות יום פתוח, שיחות, יעוץ לימודי שבהם ניתן לעמוד על אופי המקום ועל האווירה השוררת בו. חשוב לבדוק דרכי הגעה ונגישות אל המקום. אם הגעה אל המוסד האקדמי כרוכה בנסיעה בשלושה אוטובוסים במשך שלוש שעות ייתכן שכדאי לשקול את הנושא שנית. מעבר ליום פתוח ניתן לבקר במוסד בהזדמנות אחרת ולהשתתף באחד השיעורים ובדרך זו להתרשם מהאווירה ומאיכות הלימודים.

בסופו של דבר ההחלטה שתקבלו למצוא מכללה או אוניברסיטה היא בידיים שלכם לכן בדקו טוב טוב לפני ההרשמה שלא תהיו בספק אחר כך כי זוהי החלטה ששוה כסף וזמן שלא תמיד יש מיותרים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב